Ferestre/ flux de ŞTIRI

Sunday 16 June 2013

Câştigătorii concursului de poezie ''Peregrinări'' , 2013 - Centrul de Excelenţă Dublin


Foto: Natalie Schor


Concurs de poezie “Peregrinări, ediţia a II-a
Centrul de excelențã în promovarea
creativitãții românești – Dublin




http://hopernicus.falezedepiatra.net/CentruldePromovareaCulturiiDUBLIN/

Parte a Proiectului Cititor de Proză – Republica artelor
http://cititordeproza.ning.com/


Cronica Peregrinărilor în poezie

Iată că am dus la bun sfârşit concursul literar “Peregrinări”, ediţia a II-a, de această dată de poezie.  Înainte de toate trebuie să reamintim componenţa juriului, de excepţie, care a avut dificila, dar şi plăcuta sarcină de a evalua cele 327 de poezii din concurs: Virginia Paraschiv, Felix Nicolau, Adrian Munteanu, Radu Vancu, Adrian Suciu, Attila F. Balazs (Slovacia) şi Dorina Şişu (Irlanda). Din motive personale, care au intervenit pe parcurs, domnul Emil Brumaru nu a mai făcut parte din juriu. Le mulţumim tuturor pentru răbdarea, îngăduinţa şi cooperarea de care au dat dovadă pe tot parcursul concursului!
Pe lângă celelalte premii din concurs, câştigătorii se vor bucura şi de cărţile oferite cu autograf de către trei dintre membrii juriului (Felix Nicolau, Adrian Munteanu şi Attila F. Balazs), precum şi o pictură semnată Dorina Şişu, gest de mare nobleţe pe care şi noi îl apreciem cum se cuvine.
Am avut la această ediţie 327 de poezii participante, care au fost votate într-un număr de 707 e-mail-uri, fiecare conţinând trei poezii evaluate, aşadar, putem spune că au fost 2121 de evaluări. Mulţumim şi publicului amator de poezie pentru implicarea atât de adâncă în acest fenomen.
Ne bucură o atât de mare participare la concurs, cu atât mai mult cu cât premiile oferite sunt simbolice, adevăratul câştig fiind, al autorilor, de a fi citiţi de către membrii juriului, oameni de elită din lumea literară, dar şi de un public, iată, atât de numeros, iar al nostru, al cititorilor, de a avea laolaltă atât de multe creaţii, multe dintre ele, chiar nesperat de multe, de o reală valoare literară.
Este de remarcat o prezenţă foarte mare din rândul adolescenţilor, tineri creatori cu vârste între 12 şi 18 ani, care prin poezia lor crudă, dar cu atât mai mult curată şi idealistă, ne-au bucurat sufletele şi ne-au redat încrederea în viitorul poeziei. Mulţumim şi celor două profesoare de la şcoala particulară “Şcoala mea” din Bucureşti, care şi-au mobilizat elevii (peste 30!) să participe la acest concurs. Mulţumim tuturor participanţior şi le dorim succes în viitoarea activitate literară!
Toate creaţiile, însoţite de câteva rânduri din partea membrilor juriului,  vor fi adunate într-un volum on-line, care se va regăsi pe site-ul nostru: http://hopernicus.falezedepiatra.net/CentruldePromovareaCulturiiDUBLIN/
Vă aşteptăm în toamnă la Concursul de proză scurtă “Peregrinări”.

Din partea organizatorilor,
Viorel Ploeşteanu


Gânduri de la juriu:
"Excelent acest concurs de poezie internaţional, dar şi naţional - avem toţi posibilitatea să devenim contemporani cu noi inşine prin lectura şi, deloc de neglijat, să ne ţinem în formă limba română. Felicit organizatorii!"
                                                                                                                 Felix Nicolau
***

“La acest concurs de poezii am remarcat voința participanților. Am simțit, în versuri, bucuria, tristețea, dezamăgirea, iubirea, viața, moartea, copilăria, speranța, ura, înstrăinarea, dorul, dar mai ales tragedia unei sensibilități a stărilor. Urletul de dincolo de cuvinte cred că ascunde frumusețea omului. Ascunde puterea lui, dar și căderea. Poetul adevărat este cel care se simte, care se uită în măreția căderii și care, spre nemirarea lui și spre uimirea celorlalți, coboară din rostul lucrurilor pentru a le denumi.
Am simțit versuri cu mult dor. Dor de casă, de pământ, de oameni. Am citit, de asemenea, versuri naive, scrise parcă de mâna unor copii. Curățenia acestor imagini ar trebui cuprinsă într-o baladă. Miracolul versurilor face din cel care le formează un vrăjitor al viselor și un fin ducător de realități în spinare.
Felicit fiecare participant în parte. Prin acest concurs am înțeles că oamenii sunt purtători de culori și vise. Să aveți muza fericită alături de umărul drept! Să vă bucurați de viață!”

                                                                                                                     Dorina Șișu
***

“… le-am citit de le ştiu pe fiecare, faptul că am răbdare cu ele e în regulă, vreo câteva şi iese o antologie on-line de toată frumuseţea.”
“la sfârşit, vom fi erudiţi ai poeziei de limba română. Chiar dacă e greu, e frumos ce faceţi. Trebuie să mă mobilizez şi eu şi să ţin pasul cu voi.”
“ sunt consecventă cu mine însămi şi mă bucur că sunt în consonanţă cu colegii, indiferent de numărul de puncte, important e că am reacţionat la anumite texte, independent unii de alţii.”
                                                                                                               Virginia Paraschiv
***

“A fost o reală plăcere să parcurg toate poeziile alea! Neplăcerea vine de aici încolo: am selectat cam 15 poeme care se încadrează întru totul în ce cred eu că e poezia, va fi greu de tot să aleg dintre ele. :)”
“Grea sarcină ne-ai dat! Eu îţi trimit opţiunile mele, cu menţiunea că mi-au placut mult mai multe poeme, asta e, respect regulile, indic 3.”
“oricum, a fost multă poezie de calitate în concurs!”
Adrian Suciu

***
“Plăcerea a fost de partea mea, zău. Sunt tare curios să văd topul final.”
                                                                                                                 Radu Vancu


Vot final juriu


Câştigătorii concursului:
                                                                             

Locul I Poezia nr. 251 Zile scurte cu mama - Estera Stanciuc
Locul II Poezia nr. 227 Mă cuibăresc ca un copil într-un pântec – Delia Grosu
Locul III Poezia nr. 43 Viena mea, viaţa mea – Ioan Potolea




Vot final public

Locul I Poezia nr. 23 Oroare – Cristina Botilcă
Locul II Poezia nr. 213 Tinereţe – Corlean Oana Alexandra
Locul III Poezia nr. 264 O inimă închisă-n suflet – Chiperi Andrei Robert



No comments:

Post a Comment